موسیقی و پادکست

پادکست سیلماریلیون

Elen sila lumenn’ omentielvo

ستاره‌ای در زمان دیدار ما میدرخشد

سیلماریلیون(silmarillion)

یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیشکی نبود!!!

یه خدایی بود به اسم اِرو، یگانه و خالق که یه روز تصمیم می گیره یه دنیا (آردا) رو بوجود بیاره.

پس ابتدا آینوها (آینوها : ارواح مقدس یا فرشتگان مقرب) رو خلق کرد .

آنان آهنگی بزرگ در برابر او نواختند….در این آهنگ جهان آغاز گشت…

از بین والا ها یکی به نام ملکور (Melkor: اولین ارباب تاریکی ) که قوی ترین والا ها هم بود ، شروع کردن به ساز مخالف زدن با ارو (واقعا ساز می زد، کلا ارو خلقتش رو با موسیقی آغاز کرد).

سیلماریلیون - سیلماریلیون کتاب صوتی- ملکور

ارو از والا ها خواست که به زمین (که هنوز تاریک و بدون نور بود ) برن و دنیا رو برای فرزندانش (الف ها ، انسان ها ، هابیت ها ، دورف ها و..) آماده کنند.

والا ها برای ساخت دنیا از زیردستانی به نام مایا ها (گندالف و…) کمک می گرفتند.

هنگامی که الف ها زیر ستارگان چشم گشودند ( هنوز ماه و خورشید به وجود نیومده بودن ) ، ملکور که همون بچه بد داستان ماست ، متوجه شد و یه سری از بچه الف ها رو تونست بدزده ، اونقدر اون ها رو شکنجه داد و آزار رسوند که از الف هایی که اشرف مخلوقات بودن ، اٌرگ ها به وجود اومدن.

سیلماریلیون داستان یه سری جواهر گرانبهاست که توسط ملکور (ارباب تاریکی) دزدیده میشه

اتفاقاتی قبل از اون و بعد از اون در دنیای تخیلی تالکین شگفت انگیز، جادویی و غیر قابل توصیف است.

تالکین در کتاب هایش چندین زبان جدید اختراع کرده، موجوداتی جدید خلق کرده و دنیای باور نکردنی به وجود آورد که هر چی ازش بگم ، کم گفتم.

یه سری اطلاعت و آمار در مورد تحصیلات و تخصص های این شخص بزرگ که از ویکی پدیا گرفتم رو اینجا نوشتم .

جان رونالد رول تالکین که بود؟

ارباب حلقه ها - تالکین - سیلماریلیون

مؤلف، دانشگاهی، لغت‌شناس و شاعر انگلیسی بود. عمدهٔ شهرت او بابت نوشتن آثار فانتزی حماسی هابیت و ارباب حلقه‌ها است. او در سال ۱۹۷۲ نشان فرمانده والا مقام امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.

تالکین از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۴۵، استاد و فلوی کالج پمبروک در دانشگاه آکسفورد بود. او علاوه بر کتاب‌های یادشده، که معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، آثار داستانیِ دیگری به نام‌های ماجراهای تام بامبادیل، راه پیوسته تا آن سو می‌رود و فرزندان هورین را نیز تألیف کرده که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند. این کتاب‌ها در مورد موضوع‌هایی هستند که آن‌ها را رشته‌افسانه می‌نامند و در اصل اسطوره‌شناسی برای گذشته دور دنیای تالکین است. در سال‌های ۱۹۵۱ و ۱۹۵۵، تالکین اصطلاح رشته‌افسانه را برای بخش بزرگ‌تری از این نوشته‌ها به کار برد.

برگردیم سراغ پادکست سیماریلیون

سیلماریلیون - پادکست سیلماریلیون -  کتاب ارباب حلقه ها

تقریبا همه شاهکار سه گانه ارباب حلقه رو دیدیم. بعد از اون من عاشق این دنیای فانتزی شدم و شروع کردم به پیدا کردن کتاب ها ، پادکست ها و خلاصه هر چیزی که مربوط به دنیای آردا باشه.

چند وقت پیش به طور اتفاقی با یه پادکست ایرانی آشنا شدم که خیلی ساده و دوس داشتنی ( از نظر من ) سیلماریلیون رو روایت کردن. تو این پست لینک پادکست هاشون رو گذاشتم و یه جورایی مطمعنم شما هم خوشتون میاد.:)

این پادکست روایت خودمونی دو تا دوسته که داستان‌های فانتزی دنیای نویسنده بزرگ، جی آر آر تالکین رو به زبانی ساده برای شنودگانش روایت کنه.

روایت سیلماریلیون، داستانهای قبل از ارباب حلقه‌ها ، قبل از انسان ها و هابیت…

شهرزاد و موهی روایتگر داستانهای این دنیا هستن و با هم آروم آروم قصه رو پیش میبرن…

لینک از سایت کست باکس هست که گذاشتم اینجا ، مستقیم از خود کست باکس هم اگه بخواین میتونین کانالشون رو به اسم آردا پادکست سرچ کنید و گوش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا